Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση, σχετικά με τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών για την περίοδο Απριλίου – Δεκεμβρίου 2020 σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως την 4η Αυγούστου 2021.
Όπως προβλέπει η απόφαση:
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν στην πλατφόρμα «myBusinessSupport»τα εξής στοιχεία:
β) το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.
Η ενίσχυση κατά το μέρος που αφορά δικαίωμα έκπτωσης από φορολογικές οφειλές, εφαρμόζεται ως έκπτωση από φορολογικές υποχρεώσεις του έτους 2021, που καθίσταται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 έως την 31 Δεκεμβρίου 2021, με την ακόλουθη σειρά:
β) από ΕΝ.Φ.Ι.Α.,
γ) από Φ.Π.Α.,
δ) από κάθε άλλο φόρο, τέλος, εισφορά ή χρηματική κύρωση απο τις φορολογικές αρχές
Το ύψος της ενίσχυσης μέσω των παγίων δαπανών δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του 70% της ζημίας προ φόρων της επιχείρησης και στην περίπτωση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων του 90% της ζημίας προ φόρων, με την εξαίρεση των εταιρειών Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. και Κ.Τ.Ε.Λ. για τις οποίες δεν εφαρμόζεται το όριο αυτό.
Ως πάγιες δαπάνες λαμβάνεται το άθροισμα των παρακάτω εξόδων που έχουν αποτυπώνονται στη φορολογιή δήλωση φορολογίας εισοδήματος του 2020:
•Παροχές σε εργαζόμενους
•Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων
•Λοιπές αμοιβές για υπηρεσίες ημεδαπής
•Λοιπές αμοιβές για υπηρεσίες αλλοδαπής
•Ενέργεια
•Ύδρευση
•Τηλεπικοινωνίες
•Ενοίκια
•Λοιπά λειτουργικά έξοδα
•Χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα.